خانه » نظرسنجی فساد اخلاقی نتانیاهو



به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، روزنامه عبری زبان معاریو  نتایج نظرسنجی خود را در مقاله‌ای به نام " اخبار بد برای نخست وزیر " ، منتشر کرد.

در بخشی از این مقاله آمده است که مردم دیگر این دروغ را باور نمی‌کنند که نتایج تحقیقات چیزی را به بار نخواهد آورد با این استدلال که هیچ شائبه‌ای در رفتارهای نخست وزیر وجود ندارد.

در این مقاله اعلام شده است که اکثریت قاطع که ۵۷ درصد بودند، بر این باورند که تردیدهای مطرح شده علیه نتانیاهو در پرونده شماره ۱۰۰۰ و پرونده شماره ۲۰۰۰ قابل توجیه است، تنها ۲۸ درصد بر این باورند که این اتهام‌ها بر مبنای اصول واقعی نیست.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که هسته‌های محکمی از حامیان نتانیاهو هستند که از او حمایت می‌کنند. آنها تقریبا ۳۰ عضو پارلمان هستند که به نفع وی رای دادند. اما سایر افراد این گونه فکر نمی‌کنند. "ما در اینجا از حدود ۷۵ درصد از مردم صحبت می‌کنیم که آنها کاملا در وادی دیگری هستند بیشتر آنها بر این باورند که آتشی در پشت این همه دود وجود دارد. از ناحیه کیفری، مشاور قضایی دولت تصمیم تعیین کننده را می‌گیرد. اما از دید مردم، نتانیاهو در مصیبت بزرگ قرار دارد".

طبق این نظرسنجی، اگر انتخابات امروز با همان ترکیب کنونی احزاب برگزار شود، حزب "آینده‌ای هست" به ریاست یائیر لاپید ۲۶ کرسی را از آن خود خواهد کرد و پس از آن، لیکود با ۲۳ کرسی قرار می‌گیرد و اردوگاه صهیونیستی به ریاست اسحاق هرتزوگ ۹ کرسی (در حال حاضر ۲۴ کرسی) خواهد داشت و سهم حزب خانه یهودی به ۱۳ کرسی افزایش خواهد یافت.

در همین حال، یک مسئول سیاسی در تل‌آویو گفت که نتانیاهو کاملا می‌داند که شهروندان عادی کم کم به دنبال جایگزینی برای وی هستند.

تعدادی از کارشناسان و سیاستمداران در اسرائیل نیز از پایان کار نتانیاهو و انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان اسرائیل) در مرحله بین ماه سپتامبر و اکتبر آینده صحبت می‌کنند.

تاریخ خبر : 1395/11/03