خانه » بازارسنجی،رضایت مشتریان ارزیابی عملکرد



از کاربردهای علم آمار در علوم اقتصادی – اجتماعی می توان به بازارسنجی، تحقیقات دانشگاهی، رضایت مشتریان، ارزیابی عملکرد و نظرسنجی اشاره نمود: بازارسنجی بازارسنجی سنجش ابعاد مختلف بازار است. بازارشناسی و بازارسنجی در مجموع در مقولهء تحقیقات بازاریابی می‌گنجد. برای بازارسنجی لازم است ابتدا برآورد تقاضا داشته باشیم یعنی با مطالعات جمعیت‌شناسی پتانسل کل بازار را برآورد کنیم. به جد تاکید می‌کنیم که تحقیقات بازاریابی گام اول از تمام گام‌های مهم فرآیند بازاریابی است. به راستی چرا بسیاری از مدیران برای سخت‌افزار به راحتی هزینه می‌کنند اما به تحقیقات بازاریابی بهای لازم نمی‌دهند. هر چقدر بازارها رقابتی‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، فضای تصمیم‌گیری نیز تاریک‌تر می‌شود. تحقیقات بازاریابی با کسب اطلاعات دقیق و بهنگام، ریسک تصمیم‌گیری اشتباه را کم می‌کند. تحقیقات دانشگاهی در انجام هر تحقیق، پژوهش و مطالعات در زمینه خاص احتیاج به انجام مراحل زیر است : ۱-شناخت و تعریف مسئله. ۲-ساختن فرضیه و یا یک حدس. ۳-جمع آوری، تنظیم و تجزیه و تحلیل داده ها. ۴-تنظیم نتایج. ۵-تائید، رد ، یا تعدیل فرضیه از راه آزمودن پیامدهای آن، در موقعیت خاص سامانه پرسشنامه ساز آمار.ir برای محقیقن و پژوهشگران این امکان را فراهم می سازد که در مراحل مختلف طراحی پرسشنامه و جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده ها با کمک ابزار پیش رو اقدام به طراحی پرسشنامه و تحلیل آن نمایند.

سامانه نظرسنجی ساز پرسش کن، پاسخ بگیر، تحلیل کن

دانشجویان و محققین در رشته ها و تخصص های زیر می توانند از این سامانه بهروه وری نمایند : علوم اجتماعی (گرایش پژوهشگری)، علوم تربیتی، روانشناسی عمومی – بالینی ، جامعه شناسی، مشاور و راهنمایی، مددکاری و برنامه ریزی اجتماعی، پژوهش، رفاه اجتماعی ،پزشکی و داندانپزشکی ، اقتصاد،بهداشت (عمومی – حرفه ای – محیط)، مدارک پزشکی ، پرستاری ،تغذیه ، ضبط آمار و مدارک پزشکی، اپیدمیولوژی ، اقتصاد بهداشت ، مدیریت بیمارستان ، و سایر علاقه مندان.   رضایت مشتریان رضایت‌مندی مشتری به عنوان احساس یا نگرش یک مشتری نسبت به یک محصول یا خدمت بعد از استفاده از آن تعریف می شود. در دنیای امروز اندازه گیری رضایتمندی مشتریان اهمیت زیادی پیدا کرده است. رضایت مشتری یک احساس است و برای بهبود آن باید آنرا به یک شاخص کمی تبدیل نمود. رضایت مشتری در نتیجه ادراک مشتری طی یک معامله یا رابطه ارزشی است به طوری که قیمت مساوی است با نسبت کیفیت خدمات انجام شده به قیمت و هزینه‌های مشتری. برای تولید کنندگان در بازار فشرده رقابت چاره ای جز جلب نظر مشتری باقی نمانده است . در محیط تجاری امروز ، مشتری عضوی فعال و تاثیر گذار در کلیه فعالیتهای تجاری به شمار می رود . زیرا ، اگرا کالاها و خدمات انتظارات مشتری را برآورده سازد ، در او احساس رضایت ایجاد نموده و مشتری با استمرار خرید خود و معرفی خدمت و محصول به دیگران در رشد و بقای شرکت نقش اساسی خواهد داشت . بر عکس ، در صورتی که کیفیت کالا ها یا خدمات انتظارات مشتری را برآورده نکند ، به نارضایتی مشتری منجر شده و تداوم نارضایتی به کاهش خرید ، تبلیغ منفی و سرانجام سقوط و انحلال شرکت را در پی خواهد داشت.   ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد فرآیندی است که به وسیله آن یک مدیر رفتارهای کاری نیروی انسانی را از طریق سنجش و مقایسه آنها با معیارهای ازپیش تنظیم شدهارزیابی می کند و نتایج حاصله را ثبت می نمایدوآنها را به اطلاع نیروی انسانی سازمان می رساند. موضوع ارزیابی عملکرد یکی از مباحث گسترده ای است که دامنه وسیعی از رشته ها و صاحب نظران بر آن اثرگذار بوده اند و مدل ها و چارچوبهای فراوان در این زمینه برخی مدل های مفهومی، محققان بیشترین اثر را بر روی شکل دهی این زمینه خاص داشته اند. سازمانها براین باورند که نیروی انسانی به عنوان منبع اصلی ایجاد ارزش در سازمان و به عنوان مزیت رقابتی مطرح است. درچنین شرایطی حفظ نیروی انسانی و ایجاد انگیزه درجهت افزایش روزافزون بهره وری درکار با استفاده از مکانیسم های مختلف از جمله پاداش از اهم وظایف هر سازمان است. نظرسنجی نظرسنجی به عنوان روشی برای توسعه و درک رفتارهای انسان‌ها به‌کار می‌آید. با درک تفاوت‌های رفتاری می‌توانیم مخاطبان وکارکنان خود را از لحاظ ارزش‌ها، انگیزه‌ها و هنجارها مورد بررسی قرار دهیم. امروزه بیشتر از هر زمان دیگری دستیابی به نظر مردم از روش های مختلف افکارسنجی با هدف افکارسنجی برای رسانه های گروهی و نیز نهادهای ملی و یا خصوصی که به نحوی با مسئله پیام دهی رابطه دارند، امری اجتناب ناپذیر است. این رسانه ها و نهادها در شرایط راهبردی و یا رقابتی می بایست به نحوی نظرها و تقاضاهای مردم را در برنامه ریزی های خود مدنظر قرار دهند. گروه آمار.ir با طراحی سامانه پویای طراحی نظرسنجی و دریافت بازخورد  (پرسش کن، پاسخ بگیر، تحلیل کن) با هدف افکارسنجی، با داشتن تیم متخصص مشاور در طراحی پرسشنامه های اجتماعی، دسترسی به جامعه آماری کلیه استان های کشور، به تفکیک سن، جنسیت، تحصیلات و غیره قادر به اجرای نظرسنجی ملی در کمترین زمان و با بالاترین دقت و نیزاجرای طرحهای جمع آوری آمار در سطح ملی با بالاترین دقت، خواهد بود.